Latihan melibatkan pihak tentera biasanya diadakan dalam keadaan terkawal. Ini bagi mengelakkan sebarang kemalangan atau kecelakaan melibatkan orang ataupun harta benda awam.

Namun, faktor luar kawalan kadang-kadang boleh menyebabkan perkara yang tidak diingini berlaku. Terkini, tular satu video di media sosial dimana penerjun tentera terpaksa mendarat di kawasan sawah padi gara-gara angin kuat yang menyebabkan mereka tersasar dari target kawasan pendaratan asal. Korang boleh tengok video @abdulhalimbinahma3 di bawah.

@abdulhalimbinahma3

terjun Salah tempat faktor cuaca,steady abg askar..lending dgn Selamat,mujuq Dan mengelak

♬ original sound – Mr H – Mr H

Nasib baik dekat bendang

Rata-rata netizen kagum dengan tindakan pantas dan cepat dari anggota tentera yang memilih untuk melakukan pendaratan di sawah padi. Bagi mengelakkan kecederaan atau kemalangan melibatkan orang awam ketika itu, sawah padi adalah option terbaik untuk mereka mendarat.

Screenshot 2023 09 23 At 3.41.57 PmBetul, walaupun dah salah mendarat dan kena buat keputusan yang cepat, sempat lagi ye tanya orang awam okay atau tak. Memang terbaik lah abang askar.

Screenshot 2023 09 23 At 3.42.19 PmItu lah kan. Biasanya video-video yang viral ni cameraman selalu terselamat. Ini entah macam mana lah cameraman pun tergelincir sekali. Tak apa lah, yang penting semua selamat dan tak cedera. 

Screenshot 2023 09 23 At 3.42.34 PmKann… dah macam cerita Korea pulak. Tapi ini orang salah, lokasi pendaratan pun salah. Tak jadi lah fantasi cerita Korea tu. 

 

Baca: Youtuber Sengaja Biar Pesawat Terhempas Demi Konten Bakal Dipenjara 20 Tahun

Screenshot 2023 09 23 At 3.45.55 Pm

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *