Kumpulan pancaragam selalunya diketuai oleh seorang drum major yang bertindak memberi arahan kepada ahlinya. Kemampuan seorang drum major untuk mengetuai pancaragam serta mempamerkan skill membaling tongkat sangat mengujakan penonton.

Ada satu video yang min nak kongsi dengan korang pasal seorang drum major yang kehilangan tongkatnya ketika persembahan sedang berlangsung. Ye betul, tongkat hilang. Kalau korang tak percaya, korang boleh tengok video @arfdy12 di bawah.

Macam mana nak ambil?

Rata-rata netizen bingung selepas melihat video itu. Mana tidaknya, tongkat yang dibaling tiba-tiba hilang dan tidak kelihatan. Rupa-rupanya tongkat drum major tu tersangkut weh dekat siling. Untuk korang yang masih sangsi, min kongsikan video kejadian tu dari sudut yang berbeza.

Sebelum tu, min share gambar lebih jelas tongkat yang tersangkut tu untuk korang.

Screenshot 2023 09 09 At 2.35.41 Pm

Video kat bawah ni rasanya paling jelas yang ada. Korang tengok sendiri macam mana tongkat drum major tu boleh sangkut.

Dan untuk korang yang nak tahu macam mana pengakhiran tongkat dekat atas siling tu, ini video tongkat tu dijatuhkan.

 

Baca: “Drum major dia paling sempoi..” – [VIDEO] Emak-Emak Berpancaragam Guna Kuali, Periuk Dan Bekas Air

Screenshot 2023 09 09 At 2.40.17 Pm

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *