“Ingatkan Dekat Malaysia”, Wanita Kongsi Kemeriahan Suasana Bazar Ramadan Di Australia

“Ingatkan Dekat Malaysia”, Wanita Kongsi Kemeriahan Suasana Bazar Ramadan Di Australia

Bazar Ramadan merupakan salah satu tarikan utama dan simbolik masyarakat di dalam negera sewaktu ketibaan bulan Ramadan untuk singgah membeli juadah berbuka.

Tidak seperti kebanyakan bazar pada bulan-bulan lain, bazar Ramadan dilimpahi dengan pelbagai juadah makanan, minuman menarik dan kuih-muih.

Bahkan deretan gerai membuatkan para pengunjung seperti “tidak jumpa penghujung” bazar menunjukkan kemeriahan dan sambutan yang diterima terhadap bazar ini.

Baru-baru tular klip yang dimuat naik oleh pemilik akaun TikTok @cikroseaussie, di mana dia berkongsi kemeriahan suasana bazar ramadan di Australia.

Katanya, bazar tersebut terletak di Noble Park, Melbourne, Australia dan menariknya, gerai-gerai di sana tidak ubah seperti di Malaysia kerana rata-rata peniaga dipercayai warga Malaysia.

Gambar: TikTok @cikroseaussie
Juadah yang dijual seolah-seolah membuatkan para pembeli seakan-akan berada di Malay..

Ini Resipi Biskut Coklat Oat, Buat Guna 2 Bahan Je

Ini Resipi Biskut Coklat Oat, Buat Guna 2 Bahan Je

Hanya berbaki 10 hari lagi sebelum tibanya Hari Raya Aidilfitri, tentu ramai di antara kita sudah mula membuat persiapan raya seperti membeli pakaian raya bersama ahli keluarga.

Ada juga yang tidak melepaskan peluang ini untuk menghias rumah dengan pelbagai dekorasi termasuk mengecat dinding dan memasang pelita mengelilingi kawasan rumah.

Selain itu, setiap kali menyambut perayaan ini, kuih raya menjadi salah satu makanan penting ketika lebaran.

Meskipun ia sekadar kuih, namun suasana raya ibarat tidak lengkap jika tiada kuih ini. Bahkan, waktu inilah kita dapat mengenal pelbagai kuih raya yang biasany tiada di bulan-bulan lain.

Jadi, tidak hairan masyarakat kita sanggup bersengkang mata demi menyiapkan kuih-muih ini untuk dihidangkan buat tetamu pada hari raya nanti. Bagaimanapun, proses membuatnya memerlukan ketelitian.

Antara kuih raya yang popular ketika Hari Raya Aidilfitri termasuklah Almond London, Semperit, Tart Nanas, Co..

“Mesti Ramai Beli”- Suara Peniaga Cilik Jual Air Bikin Netizen Terhibur

Ketika Bulan Ramadan pastinya ramai yang tidak melepaskan peluang untuk ke bazar. Pelbagai juadah berbuka dijual ada dengan harga yang mahal dan murah. Peniaga juga cuba melakukan kepelbagaian dalam teknik menjual mereka. Ada yang menjerit-jerit memanggil pelangang ada jual yang menyanyi ketika menjual. Namun baru-baru ini tular ada seorang peniaga cilik menjual air mempunyai suara …

Tak Sampai Hati Tengok Terkandas Tepi Jalan, Wanita Bantu Belikan Juadah Berbuka

Pernah tak anda mengalami pengalaman dimana seseorang yang anda tidak kenali hadir dan memberi bantuan kepada anda saat anda dalam kesusahan. Kehadiran insan ini tidak disangka kerana berkat kesabaran dan ujian dari Allah S.W.T pada bulan Ramadan ini. Kejadian ini berlaku kepada dua wanita yang mengalami kerosakkan kereta dan menantikan bantuan towing kereta. Ketika sedang …

“Alahai Geramnye”- Gelagat Kanak-Kanak Lelaki Tiru Gaya Jackie Chan Buat Netizen Terhibur

Bila kali pertama anak anda berada di pusat jagaan atau tadika pasti akan ada ragam dan kerenah anak-anak yang perlu ibu bapa perlu atasi. Seorang kanak-kanak lelaki melakukan aksi seperti Jackie Chan sangat comel dan terhibur dengannya Mempunyai susuk tubuh yang sedikit gempal dan cubaannya untuk melakukan lompatan membuatkan sesiapa yang melihat video itu akan …

Bukan Senang Nak Elak, Aksi Mengelak Terkena Balingan Bola Dodge Ball Jadi Tular

Anda pernah bermain dodge ball mengelak bola dari terkena pada anggota badan?. Jika anda mempunyai fleksible yang baik dan mampu membuat balingan yang padu, anda mungkin pemain yang dicari. Adegan aksi seorang lelaki melompat dan mengelak dari dirinya terkena balingan bola dari pihak lawan menjadi tular dan mendapat pelbagai reaksi netizen. Bukan mudah untuk melompat …

Rezeki Tak Salah Alamat, Penonton Bola Sepak Jadi Pengadil Perlawanan Keempat Dapat Sorakan Penyokong

Rezeki tidak pernah salah alamat. Itulah yang berlaku pada seorang penonton bola sepak apabila dirinya dipanggil untuk menjadi pengadil bola sepak keempat. Lelaki itu sedang menyaksikan perlawanan dan pada satu ketika, salah seorang penjaga garisan terkena rembatan bola dimukanya sehingga tidak mampu untuk meneruskan perlawanan. Satu pengumuman dilakukan didalam stadium meminta jika ada yang mempunyai …

Tak Sangka Sampai Tiga Jam, Barber Tak Sampai Hati Nak Kejutkan Pelanggan Tidur

Pernah tak anda terlelap atau terlena apabila gunting rambut kerana selesa atau letih dan mengambil masa itu sehabis baik untuk berehat. Seorang lelaki tular apabila terlelap ketika gunting rambut selama tiga jam dan keadaan itu membuatkan barber tidak sampai hati untuk mengejutnya. Barber berkenaan mengunting dan melakukan rapian terhadap jambangnya sehingga membuat pelanggannya terlena. Dia …

Ini Resipi Biskut Coklat Nestum, Buat Guna 2 Bahan Je

Ini Resipi Biskut Coklat Nestum, Buat Guna 2 Bahan Je

Hanya berbaki 10 hari lagi sebelum tibanya Hari Raya Aidilfitri, tentu ramai di antara kita sudah mula membuat persiapan raya seperti membeli pakaian raya bersama ahli keluarga.

Ada juga yang tidak melepaskan peluang ini untuk menghias rumah dengan pelbagai dekorasi termasuk mengecat dinding dan memasang pelita mengelilingi kawasan rumah.

Selain itu, setiap kali menyambut perayaan ini, kuih raya menjadi salah satu makanan penting ketika lebaran.

Meskipun ia sekadar kuih, namun suasana raya ibarat tidak lengkap jika tiada kuih ini. Bahkan, waktu inilah kita dapat mengenal pelbagai kuih raya yang biasany tiada di bulan-bulan lain.

Jadi, tidak hairan masyarakat kita sanggup bersengkang mata demi menyiapkan kuih-muih ini untuk dihidangkan buat tetamu pada hari raya nanti. Bagaimanapun, proses membuatnya memerlukan ketelitian.

Antara kuih raya yang popular ketika Hari Raya Aidilfitri termasuklah Almond London, Semperit, Tart Nanas,..

“Biawak ke dinosaur” – Orang Ramai Terkejut Tengok Biawak Besar Ceroboh Masuk Rumah, Siap Panjat Dapur

Korang pernah tak nampak biawak yang besar. Kalau tanya min, yang paling besar min pernah nampak pun ada lah dalam satu meter macam tu lebih kurang, besar lagi dari tu tak pernah. Untuk korang yang tak pernah nampak biawak besar macam min, korang boleh tengko video @mynewshub di bawah ni. Bukan main besar lagi biawak …